kesayangan saye :)

nuffnang Ads

Sunday, 31 July 2011

Esok puasa ker raye ??

" kakak!! sok puace ker ghaye??" adeQ ku menanya pelik ke arah ku.. 

" puase la deQ..nape??" 

" yeke kak? bkn raye ke?" adeQ ku masih x puas ati.. "iye lah deQ..jujum kite mkn durian jap..sok siang dah pose.." aq tros ubah topik malas nak mlayan soklan kurang mencabar minda dari adeQ aq..hekhek.. 

************************ 

mesti agak pelik di sini kan knp adeQ aq tanye soklan mcm ni?? hehehe bkn pe, ptg td aq 1 family g lah bandar Kota Tinggi, Johor g shopping2 barang dapur..saje je nak memenuhkan dapur..sok kan dah puase...belum pon smpai kawasan pasaraya kipmart, kenderaan jgn cakap la..mmg dah nak 'bercium' kete ngan kete.. abah aq ckap agak2 x dpt parking nk pinjam fortlift angkat kete park kat atas bumbung pasaraya jew..ek eleh..maen2 lak...mak aq dah mula nak jd pgawai JPJ suruh abah aq jgn rapat sgt ngan kete depan..sket2 kaki dye aq tgk menekan konon2 tekan pedal break..erkkk ingat kete driving school pe sebelah seat driver ade break kaki?? ape pon x leh.. aq lak pk ni mesti kene tawaf tempat parking lebih 7 kali nak dpt park...huuuuuu tp gaknye nasib arini myebelahi kiteorg..kat depan ade kete yg nak kuar parking..so dapat la kiteorg park kete wlupon jauh nak menapak :p.. 

************************** 

dalam market, carik troli x jmpe2..mmg sah troli abis... so mcm biase la..agak2 troli kosong kat mane2 tarik jew..bkn ade barang pon kan..so x salah kan law amik??? huhuhuhu jenis aq ni suke memerhati..toleh dari kios ke kios..dari kedai ke kedai.. aq tgk dah ramai dah org beli baju raye... ade jugak kedai yg dah mainkan lagu raye...btol2 dah mcm suasana ari raye.. pasal tulah adeQ aq kompius.. DJ pon dah mula dah bacekan ucapan2 mcm salam perantauan...singgah jap kat kedai serbaneka, tgk ramai makcik2 dah beli bekas isi kuih, loyang buat kuih, mcm2 lg la yg berkaitan ngan raye.. pastu aq singgah kat kedai kerongsang..niat kat ati nak cuci2 mate..tp yg cantek2 dah sold out..tinggal yg ugly2 jew..awal btol diorang ni beli kerongsang..dah bosan kat situ, kiteorang g bahagian pasar plak..riuh rendah penjaja ni pekik2 usha2 panggil mak aq ni "mak"..huh!! taktik nak lariskan ikan..kat sini aq tgk pon ramai yg borong mcm nak masak lauk pagi syawal pon ade..so tgk situasi kat situ, semangat nak berbelanje makin lame makin menebal... 

******************* 

so ape lg.. kiteorg pon g lah mulekan perbelanjaan selepas mengambil mood cuci2 mate...hahaha x la keterlaluan..kate org sebagai persediaan..ade la jugak aq beli bende alah pencetak kuih samprit, kuih dahlia, kuih tart..hehehe mmg wajib tiap2 tahun kene beli..x tau la pasal ape..yg pasti bende alah tu mmg x leh digunakan semula pasal adeQ aq main pondok2 mesti gune pencetak kuih.. x mustahil la tanah liat mcm2 kaler melekat kat pencetak kuih tu..sedikit pembaziran dibuat..:p selepas berbelanje pekena sup gearbox, tom yam, otak2, tauhu bakar..umpama mcm tahan kenyang sampai sebulan jek... Alhamdulillah kenyang..

******************* 

niat murni hati kami nak jalan2 lg cuci mate tp disebabkan jalan terlebih jem..kiteorg tros blek umah..lepak la..takot dengan pemandu2 sekarang ni..sok nak puase pon diorg mcm x sayang nyawa..haisshhh.. so sesiapa yg nak balik ke kampung halaman, maklum la sok kan cuti..berhati2 lah di jalan raye..biar lambat asalkan selamat... saye nak ucapkan SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA DAN PENUHILAH BULAN MULIA INI DENGAN AMAL KEBAIKAN..(: sayang korang....MuaXxx!!!  

p/s- xde gamba..x smpat nak snap pic..tangan kiri kanan penoh barang :p



                               

Thursday, 28 July 2011

♥ ♥ HARIMAU MALAYA TETAP DI HATI ♥ ♥



Assalamualaikum n selamat sejahtera sayang2 semua?? mcm mane arini?? evrythng ok guys? alah.. relex la.. saye pon sakit tekak jugak sampai dah x de suara ni.. maklum la, malam td kan kite bgabung suare bg semangat kat Harimau Malaya..rite?? wlupon cuma dok depan tv smbil mencekik cekedis tp skali skala prangai ni dah mcm korang kat stadium lak...kaki ni asik nak terlompat2 jew..hukhuk.. semangat sukan la katekan.. tangan ngan kaki jangan cakap la..seram sejuk dah..hahaha sempat lagi bace2 ayat fuhh2 kat tv tu... mintak2 ade keajaiban lar.. agak2 lutut ni menggeletar, duduk pon dah x kena, diri pon dah x stabil, saye amik kputusan gigit2 bantal yg ade kat tgn ni wat pnenang jiwa..getaran kat ati ni jgn cakap la..leh pecah termometer dokter2 cinta nok.. 

ok lah, pada pandangan saye, mase game mlm td.. pemain Malaysia menunjukkan semangat juang yg tinggi..nak2 penyokong yg bagi semangat ade lebih kurang 90ribu org..mak datuk..mmg meremangkan bulu roma kucing2 ku.. pada mase pertama saye tgk corak permainan sedikit pilu n nak wat saye mnangis.. bkn ape, barisan pertahanan kite senang je team seberang ni bolos.. rite?? tapi ketangkasan penjaga gol negara yg byk kali selamatkan bola dari terus  masuk gawang mmg amat membanggakan..hahaha yg kat umah ni tgk sampai tergolek2 dok nak tangkap bola...aiceehhh..macam bola ni depan mate jew.. 

sekalipun Malaysia tidak dapat pergi ke pusingan seterusnya..tapi sebagai anak jati Malaysia..ingin saye membuat pengumuman..saya berbangga dengan pencapaian aksi Harimau Malaya mlm td..saye berbangga kerana kalian mara sebagai pejuang sejati negara...anak jati negara..tanah tumpah kalian...jadi banggalah kalian kerana kalian bukannya pemain import yg ingin menaikkan nama negara org laen!!! "wa mmg tabik spring la kat lu orang!!" omg!! terEmo lak makcik..maap ler ea..maklum la..terlalu bangga ngan aksi anak watan..hehehe..jangan marah ea...  




nak info lagi tentang perlawanan malam tadi?? click je kat sini

Wednesday, 27 July 2011

♥ ♥ sekadar renungan ♥ ♥

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIToleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.
Begitulah juga .........
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...
Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.
Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....
~renungan bersama~

Saturday, 23 July 2011

beza rasa yg kita rasa (:

Saat kau MENYUKAI seseorang, kau
ingin memilikinya untuk keegoanmu
sendiri.

Saat kau MENYAYANGI seseorang, kau
ingin sekali membuatnya bahagia dan
bukan untuk dirimu sendiri.

Saat kau MENCINTAI seseorang, kau akan
melakukan apapun untuk kebahagiaannya
walaupun kau harus mengorbankan jiwamu.

Saat kau menyukai seseorang dan berada
disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"

Saat kau menyayangi seseorang dan
berada disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"

Saat kau mencintai seseorang dan
berada disisinya maka kau akan
menggenggam erat tangannya...

SUKA adalah saat ia menangis, kau akan
berkata "Sudahlah, jgn menangis."

SAYANG adalah saat ia menangis dan kau
akan menangis bersamanya.

CINTA adalah saat ia menangis dan kau
akan membiarkannya menangis dibahumu
sambil berkata, "Mari kita selesaikan
masalah ini bersama-sama. "

SUKA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan
dan menawan."

SAYANG adalah saat kau melihatnya kau
akan melihatnya dari hatimu dan bukan
matamu.

CINTA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Buatku dia adalah
anugerah terindah yang pernah Tuhan
berikan padaku.."

Pada saat orang yang kau SUKA
menyakitimu,maka kau akan marah dan
tak mau lagi bicara padanya.

Pada saat orang yang kau SAYANG
menyakitimu,engkau akan menangis
untuknya.

Pada saat orang yang kau CINTAI
menyakitimu,kau akan berkata,"Tak apa
dia hanya tak tau apa yang dia
lakukan."

Pada saat kau suka padanya, kau akan
MEMAKSANYA untuk menyukaimu.

Pada saat kau sayang padanya, kau akan
MEMBIARKANNYA MEMILIH.

Pada saat kau cinta padanya, kau akan
selalu MENANTINYA dengan setia dan
tulus...

SUKA adalah kau akan menemaninya bila
itu menguntungkan.

SAYANG adalah kau akan menemaninya di
saat dia memerlukan.

CINTA adalah kau akan menemaninya tak
perduli bagaimana pun keadaanmu.

SUKA adalah hal yang menuntut.

SAYANG adalah hal memberi dan menerima.

CINTA adalah hal yang memberi dengan rela 












**credit 2 lovely page ni :)

Monday, 18 July 2011

TANDA LELAKI BENAR2 SAYANGKAN PEREMPUAN DIHATINYA

Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.

Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa beruntungnya kamu.

Selain itu, jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang. Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.

Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu. Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.

Cemburu! Satu sikap yang paling tidak disukai oleh kebanyakan insan yang bercinta. Namun jika diamati, cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah. Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu, tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci. Jika kamu setia padanya, tidak salahkan dia cemburu asalkan tidak cemburu buta!

Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin, baru berbaloi!

Kamu pasti pernah melalui situasi di mana teman lelakimu marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpa mengenai lelaki lain di hadapannya. Jangan risau. Bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu, tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya. Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..

Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.

Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja. Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.

Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalah. Beruntungnya!
Kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama. Tiba-tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu. Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiaannya.

Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.

Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

Dan pengorbanan paling besar sekal gus menjelaskan lagi betapa si dia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk mu. Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kali bersama dirinya. Jadi, HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya.... Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI. 


*** credit to Putera Abdul Razak @ facebOok.. (:

Tuesday, 5 July 2011

RAGAM CINTA :p

hehehehe entry aq kali ni mmg kuang ajo sket...sori la if sape2 trase okie...maklum la, smenjak dua menjak tiga menjak ni hati aq slalu tacing ngan mereka2 yg terlalu memandang kelebihan luaran drpd dalaman..ermmm mksud aq dalaman tu keperibadian la bendul...ckap kalis sket korang dah pk laen..haissshhh ape pon x ley...

orait korang msti la agak blur di sini..its ok dear..biar mak xplain..tp sblm tu aq nk bgtau korang ape2 yg aq touch-up kat bwh ni adlh pngalaman aq mlalui temubual tanpa rancangan drpd mereka2 di sekeliling aq... biase la...aq kan "dr.Love" wekkkkk  *sila loya*


1)cinta vs rupa

** orait..bab ni mmg pnah berlaku kat mane2 rite?? aq bg contoh 1 la...mase aq tgh mngelibas kat shoping kmpleks, aq t'nmpak la sorg awek ni bkn maen cun lg..tp yg peliknye apesal la dye jln sorg2 erk.. aq x puas ati aq pon follow dkt..lorh, dye bkn sorg la...ade sorg mamat yg mmg x ensem ni dok mngekor dye dari blkg..bkn niat aq mngutuk la tp minah ni leh warning balak dye jgn follow rapat2...apesal?? pasal muke balak ko mcm muke keranda x siap ker?? tp yg aq sdey sgt2 ni balak dye juz tnduk jew..bile b'jalan sket,minah ni msti toleh2 blakang...takot gaknye balak dye dok ikot rapat...ksian sgt2...aq x twu la minah ni pndang ape kat balak dye tp jgn la disebabkan rupa, ko bole pijak2 org laen...and 1 lg balak dye ni budoh smacam jew kene pengggggg ngan minah tu...agaknye "cinta" punye pasal..sume dye pndang baek...hmmmmm 


2) cinta vs duit

*** hahahaha sape kate duit x pnting time korang becinta???sgt2 pnting der..x kan la korang kuar dating bwk bekal dari umah..law g keje tu mmg sah2 la korang bajet abis..ni kuar dating pon korang nk b'bajet jugak ker?? orait,yg lelaki bile nak pilih bunga jgn la kategori mcm ni---->>> 

 "baby baby....bule la blikan i beg LV tu k..pastu baby ckap nk blikan i mini coOper kan baby...bule ea??" (buweeekkkkkk suare gedixxx) "bule syg, asalkan u sygkan i dah ckup" (ni korang ckap) hekhekhek...guys...korang pon dah besar kan...dah bule mnilai cinta yg jujur n x jujur...so if korang ade niat nk wat mcm ni, 1 je aq nk tanye korang..sampai bila korang tahan????? (:  

so yg pmpuan lak law nak pilih kumbang jgn la kategori mcm ni----->>> 

" minah,duet hantaran kawen yg i bg kat u time kawen nnti bule x kite share b'dua?? ermmm u cari 5k n i cari 2k..pastu brg2 hantaran u bli la ea...i x reti la..lg pon i bkn ade duet sgt" (ni si kumbang tah* ckap)  
kawen nak,tp bab hantaran nak share?? omg x t'capai dek akalku...law x de komitmen nak kawen, jgn dok gatal2 nak kawen..kalau same2 cari duet untuk mjlis kenduri kawen, aq accpt lg la..tp smpai wet hantaran nak share...ape kejadah sume ni?? ni lom kawen lg..law dah kawen nafkah zahir korang mcm mane?? x kan nak topup ngan nafkah batin lak...ahahahaha semput!! simpang malaikat 44...aq lom kawen lg..jauhkan la sume ni dari aq Ya Allah (: 


3) cinta vs kerjaya

*** korang penah x mngaku dpan mmber2 gf/bf korang keje ape??? ade?? amin....Alhamdulillah...bkn ape,keje ape pon x kesah kan asalkan halal dlm mencari sesuap char kuew teaw..btol x??hekhekhek...kan best law org yg berpasangan x memandang kerjaya sbg ukuran dlm p'cintaan...huhuuhu..contohye:: 

"eh leha,bf ko keje ape erk?? dah lame ker ko kapel??" 

"bf aq keje biase2 je..keje kat bengkel kete..kuli je..dah lame dah" 

"hah!! keje bengkel??mane stndrt ngan kite2 ni leha..kite kan keje bank..ade ijazah lg taw..ko leh dpt lg baek twu x..ni kapel ngan dak bengkel..low class" 

"pade aq same jelah..watpe nak pndang sume tu..slame ni pon law aq kuar ngan dye,ckit pon dye x pnah mntak duit pmpuan tipah oii..lg pon kite ni kuli jugak kan...laen la bank ni bank bapak aq..leh la aq cari yg lg baek..." 

gulpppp...seee??? sgt sweet mcm ni..jujur mcm ni insyaAllah org laen rspect ngan korang...keje bengkel je bai..bkn pecah bengkel..so ape nak malu kan??  (: 


4) cinta vs ksh syg

*** ni yg paling aq suke sgt2...knp org bule jatuh cinta??? kerana......

- senyuman
-sikap mngambil berat
-jujur
-berterus terang
-sifat keibuan/kebapaan
-kuat semangat
-tidak pernah membandingkan
-ikhlas
-rindu
-kasih
-sayang
-true love (:

jika korang bersikap begini, tidak mustahil korang akan temui sesuatu yg bermakna dlm hidup korang.. Qalam Allah..kite x tahu..tp yg pasti Dia tahu yg terbaek utk hambaNya..(:

Friday, 1 July 2011

APA PON X BOLEY...

arini pas aq kmas umah, ingatkan nk lepak2 dpan tv..tgk jam pun bru jek kul 8..haha ade can lg aq nk dodoikan badan ni...tp baru je aq nk on tv,muncul lak 1 sOre yg mmbatalkan niat suci aq ni huhuhu... "kakak, jom follow mama g bndar, kite g bli ape2 yg patot jom" sudahh...mcm mane mak aq twu ank dye ni dah gaji..ilmu ape la org tua ni pkai...hekhek (aq gelak ketat dlm ati) 

ok lah..aq pon x kesah nak temankan mak aq..lg pon bosan doe dok umah kan..nak msg, incik bulan bz ngan sukan xtreme dye.hehehe...so kiteorg  pon drift la ke bndar..x smpai 10 mnit drift kete bapak aq dah tercangak depan mall..ek eh, apesal x bukak lg psaraya ni..?? lorhhh baru kul 9.30 rupenya..punyelah xcited mak aq ni..x nk buang mase, bapak aq pon ajak la g ngeteh kat kdai sberang jalan sane..smbil2 mnum aq pon cuci mate tgk kliling..kat meja laen ade budak pasaraya yg tgh minum gak nk tnggu msuk keje kot...alah, agas lg budak2 ni..baru nk try idup luar..hekhekhek..so berbalik kat story aq td, lom pon smpat aq abiskan air yg kat dlm gelas, mak aq dgn pantasnye tros tarik tgn aq ke seberang jalan..woWowOo ape kes ni?? aq lirik jam kat tgn..tepat kul 10..mak aiiii!! btol2 tepati mase mak aq ni..emmm smpai depan pintu mall aq suh mak aq msuk dlu..aq nk btolkan dlu baju aq la...td mak aq men tarik tgn aq smpai x smpat nk cover cun..hahahaha so x smpai 1 mnit mak aq msuk, aq pon msuk...alamak, ni yg aq lemah ni law g shoping ngan Puan Sabariah...cepat btol dye mnghilangkan diri...kuase ape la mak aq ni gune..grrrrr...mlas la aq nk carik, nnti nk bayar brg twu la dye carik aq...huhuhu so aq tros g kat tmpat bju2 yg b'gntung.. 
adoyaiiiii....lg 1 yg aq ckup jaki sgt2..promoter ni x payah la nk follow aq rapat2...mcm la aq nk kebas baju2 murah kat cni...haishhh mmg nk kene budak ni (plan kt otak aq dah mula kuar dah) 
aq pon jalan la ke depan kejap laju kejap slow..smpai 1 tmpat aq pon stop then kebelakangkan sket bdn ni..konon2 nk tgk baju yg t'lepas pndang..dak promoter yg kat blakang aq ni mmg sah2 x dpt membreakkan diri dye..apelagi bdn i ni dye rempuh..seeee???? " hey, ape ni deq?? t'kejut akak taw..jgn la follow akak rapat sgt,kan dah t'xcident" hehehe aq tgk muke dak ni dah mcm asam rebus.."sori kak, x sngaje" t'kulat2 budak ni mntak maap.."its ok deq, tp next time jgn la follow cstomer rapat mcm td k...law dgn akak xpe, akak x kesah..takot cstomer laen x slesa,ingat taw" huhu t'angguk2 budak ni..dah mcm aq bos lak...aq pon cntinue smula belek2 baju..dak promoter td juz follow aq dari jauh jew...haaaa mcm tulah..barulah aq slesa sket nk mngelibas kan??if korang pon msti x suke diorg dok follow korang rapat2 kan..??? 

tgh syok2 aq jalan, tiba2 aq dgr 1 suare yg leh wat darah aq mndidih time tu.."woi melayu! lu mau klije ke x mau hah?? lu mau celita pasal ape mlm td lu buat bkn dekat sini la! kalau lu mau clita lu blenti klija carik org laen kasi clita la!" fakkkk!! aq dah mula nk mencarut je ni..baby btol komunis ni! aq membabykan komunis buncit ni dlm ati..terang2 bangse aq di pijak bangse komunis ni..ikotkan ati nak je aq jd heroin g bekap dak yg kene marah tu..huh! ek eh lom smpat aq bekap, dak yg kene marah td pon tros mnyinga.."woi ba**sat, lu ingat wa kemaruk sgt ke keje tmpat yahudi lu ni? wa malas la nk ckap byk,wa kejekan lu smpai lu mampus pon lu tetap msuk neraka syialll!!" yess!! lbih kurang mcm ni la ayat budak tu..huhuhu suke btol aq tgk si komunis buncit tu bengang..nak2 budak tu leh ludah depan buncit tu sblom blah...hahahaha padan muke! aq pon dah x de mud nk beli ape2 kat situ..mama yg tiba2 muncul dpan aq pon ajak aq blah..time kat pintu kuar, mak aq smpat lg perli si tua buncit tu " xde mud mama nk beli brg la kakak, sume yg mama tgk jd x cantik pulak" hahaha si buncit td pndang aq atas bwh jew..ape bai?? lu x puas ati ke der?? aq angkat kening tp ayat ckap dlm ati jew...time aq nk lintas jln, smpat aq pandang blakang..ek eleh si buncit tu x puas ati lg rupenye..agaknye dye nk tgk aq nek kete ape yea?? ko ingat aq nek beca ke??hahaha so smpai tmpat kete aq pon bukak la pintu kete dgn gayanye..wlupon kete bapak aq bukan kete aq..hah!! ko dah nmpak aq nek kete ape?jenama ape?buatan mane? hahaha jgn pndang org melayu sbelah mate la bai..bkn bangse ko je yg pndai bisnes..so x salahkan aq b'lagak dgn bangse laen??hahaha dlm kete b'bakul2 lak sumpah sranah mak aq bg free2 je kat si buncit tu..so sesi membeli belah mak aq postpone ke hari laen...haissshhh mud aq pon ilang gak arini... ape pon x boley.. 


*so moral of the story, ingatlah ye tuan2 dan puan2..kite sbg ketua ataupon bos jgn la memarahi pkerja bawahan anda sesuka lemak ati pedal anda yea kerana yea tuan2 tanpa pkerja bawahan, anda tidak akan berada di tempat yg slesa spt skarang yea tuan2..haaaaa sempuuttttt......(:

Monday, 27 June 2011

MENGUBAH CINTA MENJADI KASIH

Jangan pernah katakan cinta
Jika kamu tidak pernah peduli

Jangan bicara tentang perasaan
Jika rasa itu tidak pernah ada

Jangan pernah genggam jemari
Jika berniat membuat patah hati
Jangan pernah katakan selamanya
Jika berniat untuk berpisah
Jangan pernah menatap mataku
Jika yang kamu ucapkan adalah kebohongan
Jangan pernah ucapkan "Hai"
Jika berniat mengucapkan "Selamat Tinggal"
Jangan pernah ucap kalau "Akulah satu-satunya"
Jika kamu mengimpikan yang lainnya
Jangan pernah mengunci hatiku
Jika kamu tidak mempunyai kuncinya
Cinta itu akan menjadi kematian bagimu,
Jika kamu...terperangkap olehnya.
Cinta bagai misteri datang dan pergi tanpa pamitan.
Kamu tak perlu mencarinya...
Kerana cinta akan datang pada waktu yang tepat.
Kamu tak dapat membelinya...
kerana harga sebuah cinta sangatlah mahal
Cinta akan lahir pada saat yang tepat tanpa kita ketahuinya bila,
dan tanpa kita ketahui kepada siapa.



Jika suatu hari pasangan anda mengatakan "Aku tidak mencintaimu lagi",
sukar diterima untuk sebahagian orang.
Biarkan berlalu kerana cinta tidak dapat dipaksa.
Jika paksaan wujud dlm percintaan, cinta akan berubah menjadi benci,
Cinta akan datang kembali kepada kamu suatu hari nnti,
Entah bila... InsyaAllah pada waktu yang tepat menurut ukuran Allah.
Allah tak akan membiarkan kamu sendirian.
Allah tak akan membiarkan kamu sendirian.
Percaya dan Yakinlah itu...
Kemudian, bagaimana dengan perasaan kamu jika kamu ditinggalkan cinta ?
Simpanlah dalam-dalam cinta tersebut.
Kenanglah sebagai sebahagian dari pengalaman hidupmu.
Menangislah jika perlu.
Berbahagialah kerana anda pernah dicintai,
berbahagialah kerana cinta pernah ada di hatimu.
Dan muhasabah akan kekurangan kita.


Bagi yang lelaki...
Jangan pernah jadikan kecantikan sebagai ukuran kamu untuk mencintai seseorang
kerana sangat mudah sekali membuat cinta terus menguasai dirimu.
Tapi pandanglah jauh ke depan dan fikirkan sebaik-baiknya,
kerana semua akan mengait masa depanmu.

Bagi yang perempuan...
Jangan jadikan duit, kedudukan dan semua yang fana sebagai sebab dari Cintamu..
kerana sangat mudah sekali duit, kedudukan dan semua yang fana akan membutakan cintamu.
Seolah-olah engkau hanya cinta akan duit, kedudukan dan semua yang fana
daripada kamu sendiri merasakan cinta itu



Bagaimana jika cinta hilang dalam sebuah perkawinan ?
Dalam suatu perkawinan, cinta adalah cinta yang harus dipertanggungjawabkan..
kepada Tuhan dan kepada suami/isteri dan kepada anak (jika ada).
Kamu tidak boleh pergi begitu saja dengan mengucapkan "Aku tidak mencintaimu lagi."
Dalam sebuah perkawinan
"ANDA" adalah dua menjadi satu
"ANDA" adalah suami/isteri dan kamu sendiri.
Jangan turuti kemahuan anda tapi turutilah kemahuan"ANDA".
Bagi anda yang mencintai, ubahlah makna cinta menjadi KASIH.
Cinta itu bersemayam di dalam hati
jika hati anda penuh dengan kasih, cinta tak akan pernah hilang dari diri anda.

Kasih itu sabar

Kasih tidak cemburu
Kasih menerima apa adanya dan memberi yang ada ;
Kasih itu komitmen..
sehingga seseorang yang memiliki kasih tak akan melupakan cintanya ;
Kasih itu memaafkan :
Kasih adalah Cinta Sejati.
Tanamkan Kasih di hati anda sejak awal dan Cinta anda tidak akan hilang
Tanamkan kasih dan kamu akan bertahan...

jika kekasihmu mengatakan, "Aku tidak mencintaimu lagi"
Memang berat, apalagi kita masih mengasihinya
Segala perubahan memerlukan waktu waktu.

sekadar berkongsi untuk pengalaman..maaf jika tersalah kata dan menyinggung hati mana2 pihak..