kesayangan saye :)

nuffnang Ads

Monday, 27 June 2011

MENGUBAH CINTA MENJADI KASIH

Jangan pernah katakan cinta
Jika kamu tidak pernah peduli

Jangan bicara tentang perasaan
Jika rasa itu tidak pernah ada

Jangan pernah genggam jemari
Jika berniat membuat patah hati
Jangan pernah katakan selamanya
Jika berniat untuk berpisah
Jangan pernah menatap mataku
Jika yang kamu ucapkan adalah kebohongan
Jangan pernah ucapkan "Hai"
Jika berniat mengucapkan "Selamat Tinggal"
Jangan pernah ucap kalau "Akulah satu-satunya"
Jika kamu mengimpikan yang lainnya
Jangan pernah mengunci hatiku
Jika kamu tidak mempunyai kuncinya
Cinta itu akan menjadi kematian bagimu,
Jika kamu...terperangkap olehnya.
Cinta bagai misteri datang dan pergi tanpa pamitan.
Kamu tak perlu mencarinya...
Kerana cinta akan datang pada waktu yang tepat.
Kamu tak dapat membelinya...
kerana harga sebuah cinta sangatlah mahal
Cinta akan lahir pada saat yang tepat tanpa kita ketahuinya bila,
dan tanpa kita ketahui kepada siapa.



Jika suatu hari pasangan anda mengatakan "Aku tidak mencintaimu lagi",
sukar diterima untuk sebahagian orang.
Biarkan berlalu kerana cinta tidak dapat dipaksa.
Jika paksaan wujud dlm percintaan, cinta akan berubah menjadi benci,
Cinta akan datang kembali kepada kamu suatu hari nnti,
Entah bila... InsyaAllah pada waktu yang tepat menurut ukuran Allah.
Allah tak akan membiarkan kamu sendirian.
Allah tak akan membiarkan kamu sendirian.
Percaya dan Yakinlah itu...
Kemudian, bagaimana dengan perasaan kamu jika kamu ditinggalkan cinta ?
Simpanlah dalam-dalam cinta tersebut.
Kenanglah sebagai sebahagian dari pengalaman hidupmu.
Menangislah jika perlu.
Berbahagialah kerana anda pernah dicintai,
berbahagialah kerana cinta pernah ada di hatimu.
Dan muhasabah akan kekurangan kita.


Bagi yang lelaki...
Jangan pernah jadikan kecantikan sebagai ukuran kamu untuk mencintai seseorang
kerana sangat mudah sekali membuat cinta terus menguasai dirimu.
Tapi pandanglah jauh ke depan dan fikirkan sebaik-baiknya,
kerana semua akan mengait masa depanmu.

Bagi yang perempuan...
Jangan jadikan duit, kedudukan dan semua yang fana sebagai sebab dari Cintamu..
kerana sangat mudah sekali duit, kedudukan dan semua yang fana akan membutakan cintamu.
Seolah-olah engkau hanya cinta akan duit, kedudukan dan semua yang fana
daripada kamu sendiri merasakan cinta itu



Bagaimana jika cinta hilang dalam sebuah perkawinan ?
Dalam suatu perkawinan, cinta adalah cinta yang harus dipertanggungjawabkan..
kepada Tuhan dan kepada suami/isteri dan kepada anak (jika ada).
Kamu tidak boleh pergi begitu saja dengan mengucapkan "Aku tidak mencintaimu lagi."
Dalam sebuah perkawinan
"ANDA" adalah dua menjadi satu
"ANDA" adalah suami/isteri dan kamu sendiri.
Jangan turuti kemahuan anda tapi turutilah kemahuan"ANDA".
Bagi anda yang mencintai, ubahlah makna cinta menjadi KASIH.
Cinta itu bersemayam di dalam hati
jika hati anda penuh dengan kasih, cinta tak akan pernah hilang dari diri anda.

Kasih itu sabar

Kasih tidak cemburu
Kasih menerima apa adanya dan memberi yang ada ;
Kasih itu komitmen..
sehingga seseorang yang memiliki kasih tak akan melupakan cintanya ;
Kasih itu memaafkan :
Kasih adalah Cinta Sejati.
Tanamkan Kasih di hati anda sejak awal dan Cinta anda tidak akan hilang
Tanamkan kasih dan kamu akan bertahan...

jika kekasihmu mengatakan, "Aku tidak mencintaimu lagi"
Memang berat, apalagi kita masih mengasihinya
Segala perubahan memerlukan waktu waktu.

sekadar berkongsi untuk pengalaman..maaf jika tersalah kata dan menyinggung hati mana2 pihak.. 


ANDAINYA LELAKI TAHU

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang-kadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak-anak anda.

Sunday, 26 June 2011

kami rindu awak :'(

hye guys.. sori la tetiba mud sdey leh dtg lak arini.. padahal pg2 lg dah ktawe bsar kat opis..hmmm org tua2 ckap jgn suke2 sgt nnti nangis...see?? x de lah sdey mane pon..cuma t'ingat dkt kwn skolah yg dah tinggalkan we oll utk slamanye..): mmg rindu sgt kat dye tp nasib baek la we oll ade wat gathering at beach..tu lah last moment ngan arwah...arwah seorg yg happening n gila2..senang sgt2 b'kwn dgn dye..khilangan nye mmg trase sgt2.. ramai jugak la yg terjun laot time tu..dlm 37 org :) sgt2 syok at Punggai Beach Resort...mcm2 x tiviti yg we oll wat.. tgk je pic kat bwh ni (: 

(^_^)

* ni time sblm b'tolak..x sabo nk mndi laut (:




*arwah yg sblh kanan skali mohd ridwan b. hamdan* 











*cian dak ni kene buli* 



*knangan dgn arwah..* (kanan) 


*sweet sgt2 kite kejekan prebet lapok ni* 


*yek2 je minah ni mancing hahaha ape pon x bley * 









*nk jugak b'tenggek kat pokok minah ni* haisshhh 




see??if korang msti rindu knangan mcm ni kan...mmg x leh lupe..ape pon kwn2 ttp sy sayang dari kecil smpai la skrg... Alfatihah utk sahabat saye Mohd Redzuan Bin Hamdan...




salam...................:)


hadapi dengan senyuman

CINTA..
ramai yg mngalami prasaan mcm ni tp tau x krn word 'cinta' nilah rmai gak org yang kecewa..tahniah kpd mereka yg menang dlm ujian 'cinta' dan takziah utk mereka yg tandus dlm jurang 'cinta'..(: 


btw, saya nak story pasal cinta seseorg yg sgt utuh wlupon dilanda badai yg kuat.."dia" seorg perempuan..kisah zaman skolah dye bkn saje diklilingi dgn buku2, rakan2 tp diwangikan dgn 'cinta' pertama dye..sukar utk dye mnyayangi seseorg..2 thn b'kenalan di skolah,akhirnya dye terima lamaran sang kumbang utk mnjadi pacarnye..wahh!! mmg romantik sang kumbang ni..sang kumbang ni gak sgt take care ye pd sang bunga..smua yg dilalui sgt indah..sampailah 1 saat zaman skolah pon b'akhir..sang bunga b'jaya further stdy untuk dip, si kumbang lak hanya mampu bkerja krn katanya result spm nye x sehebat si bunga..sebelum b'angkat ke zon tgh, mereka b'2 b'janji utk tetap setia wlupon jauh dipisah jarak & waktu.. 
bila sang bunga busy dgn stdy, sang kumbang merasakan sang bunga sudah melupakannya..sumpah! sang bunga tak penah pon rase begitu..tp sang kumbang tetap x p'caya..sang kumbang merasa rendah diri kerana padanya sang bunga pasti bole dpt yg lbh baek, yg sama taraf dgn sang bunga..sang kumbang tros mnjauhkan diri dari sang bunga..sang bunga merasa t'tekan sgt2 dgn situasi begini...ape lg,untuk sang kumbang sang bunga sanggup stop stdying n back to negerinya utk memujuk sang kumbang.. time tu parents sang bunga sgt2 marah krn sang bunga blajar sparuh jln..alasan sang bunga, dye kantoi CGPA n sang bunga ckap nk kerja.. time tu jugak sang bunga pergi pujuk sang kumbang..sang kumbang ajak sang bunga bkerja dlm 1 tmpat yg sama..fine, sang kumbang takot sang bunga tinggalkan sang kumbang..haisshhh!! mane ade mcm tu kan..x baek bruk sangka kan.. so mereka b'2 ni pon keje la kat 1 tmpat yg same..tp dtg la pulak rase cmburu sang kumbang sbb ade llaki laen yg cuba rapat dgn sang bunga..wahh, bkn maen marah lg sang kumbang..byk benda yg b'laku yg mmbuatkan sang kumbang kcil hati then tiba 1 mase sang bunga mndapat tawaran bkerja d tmpat laen.. 

ape lg, sang kumbang tros suruh sang bunga b'henti and kerja d tmpat baru..kata sang kumbang, dye x suka sang bunga bkerja 1 tmpat ngan dye..pulak...sang bunga pon tros b'henti kerja..selang beberapa minggu, sang kumbang mndapat tawaran kerja yg b'juta kali ganda lg baek dari sang bunga..(: kerja yg mmg boleh mnjamin mase depan..sang bunga b'syukur sgt2 dan sang kumbang pula x sabar nak mula bkerja d tmpat baru.."utara smenanjung"..tp entah knp sang bunga tiba2 rase x sdap ati..cuba ditenangkan ati n x pk bkn2..sang bunga merasa yg sang kumbang mcm nak tinggalkan tros sang bunga..tp ape yg ditakotkan btol2 b'laku..): sang bunga ade bgtau 'saye' yg dah hampir stengah tahun sang kumbang x berikan sbarang brita..dibiarkan hubungan yg terjalin "tergantung" mcm tu saje..sehingga sekarang sang bunga masih bingung dan m'harapkan org yg d sayangi kembali kpdnye..x tahan m'dgr tohmahan mereka d skeliling..ramai kwn2 yg tidak tahu ape yg di alami oleh sang bunga..ape yg dilakukannye hanyelah mndiamkan diri..sang bunga masih bingung dgn status dirinya..hubungan yg dibina selama 6 tahun masih dipegang erat wlupon blom tentu si dia yg b'jauhan mlakukan p;kara yg sama..sang bunga cuba mnyayangi org laen utk meredakan hatinya yg luka.. 

andai jodoh sang bunga masih dgn sang kumbang, sang bunga tetap terima dan andai kata jodoh sang bunga bersama org laen, sang bunga redha dgn ketentuan ilahi... siapalah sang bunga untuk menolak qada' & qadar dirinya.. 

walau ape pon, sang bunga ade bgtau saye..stiap ujian yg mendatang, sang bunga hanya mampu "hadapi dengan senyuman" 

so, smoga sang bunga sntiase tabah dlm stiap ape yg dye lalui... sy tumpang sedey..x mustahil org laen juga ade mngalami spt yg sang bunga alami tp mungkin jln ceritanye saja yg mmbezakan...hope korang smua dpt balasan yg baek.... 


salam..............................:)

Saturday, 25 June 2011

siapa dye????

entah x twu dye sape... saye lupe yg saye x twu ape2 pasal dye...wahh!! sdap mulut ckap sy x knal dye...abis dye tu mcm la knal saye..ahahaha knal ker?? x knal kan??? so u only know my name, not my story so dont judge me...ececececehhhh, dah mule la 2 nk mrepek...


mcm ni lah...sy cuma nk bgtau awk 1 p'kara je.. hayati lirik lagu kat bwh ni..lagunye yg awk tgh dgr la ni...huhuhu nyanyi la smpai lebam k..sbb lgu ni mmg khas utk awk..(:


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berpikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana

[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru


Gelisah sesaat saja tiada kabarmu ku curiga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk ke dalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan


Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
Oo.. uoo.. lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai di sini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Ku mohon kau kembali

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo


Wo wo wo.. a a ai aishiteru

see!! mlas nk ckap byk kat awk...small my heart taw..grrrrr!! (^_^)

new blog

guys, hati sebal sbb t'pkse creat new blog..pasal blog yg dlu telah digodam oleh si cetan merah yg x punya rase malu..!! bile dah kena mcm tu rase mls lak nk lyan blog lg tp tgn ni asik mnggelitis jew nk mnaip..and lg 1 blog ni kan umpama diary lissa untuk mluahkan sgala isi hempedu kat cni...now, sy epy pasal mud sy utk b'blogging suda kmbali ke tahap dewa sdg minum ptg...hahahahahahaha!!! (:


salam.........(: