kesayangan saye :)

nuffnang Ads

Sunday, 31 July 2011

Esok puasa ker raye ??

" kakak!! sok puace ker ghaye??" adeQ ku menanya pelik ke arah ku.. 

" puase la deQ..nape??" 

" yeke kak? bkn raye ke?" adeQ ku masih x puas ati.. "iye lah deQ..jujum kite mkn durian jap..sok siang dah pose.." aq tros ubah topik malas nak mlayan soklan kurang mencabar minda dari adeQ aq..hekhek.. 

************************ 

mesti agak pelik di sini kan knp adeQ aq tanye soklan mcm ni?? hehehe bkn pe, ptg td aq 1 family g lah bandar Kota Tinggi, Johor g shopping2 barang dapur..saje je nak memenuhkan dapur..sok kan dah puase...belum pon smpai kawasan pasaraya kipmart, kenderaan jgn cakap la..mmg dah nak 'bercium' kete ngan kete.. abah aq ckap agak2 x dpt parking nk pinjam fortlift angkat kete park kat atas bumbung pasaraya jew..ek eleh..maen2 lak...mak aq dah mula nak jd pgawai JPJ suruh abah aq jgn rapat sgt ngan kete depan..sket2 kaki dye aq tgk menekan konon2 tekan pedal break..erkkk ingat kete driving school pe sebelah seat driver ade break kaki?? ape pon x leh.. aq lak pk ni mesti kene tawaf tempat parking lebih 7 kali nak dpt park...huuuuuu tp gaknye nasib arini myebelahi kiteorg..kat depan ade kete yg nak kuar parking..so dapat la kiteorg park kete wlupon jauh nak menapak :p.. 

************************** 

dalam market, carik troli x jmpe2..mmg sah troli abis... so mcm biase la..agak2 troli kosong kat mane2 tarik jew..bkn ade barang pon kan..so x salah kan law amik??? huhuhuhu jenis aq ni suke memerhati..toleh dari kios ke kios..dari kedai ke kedai.. aq tgk dah ramai dah org beli baju raye... ade jugak kedai yg dah mainkan lagu raye...btol2 dah mcm suasana ari raye.. pasal tulah adeQ aq kompius.. DJ pon dah mula dah bacekan ucapan2 mcm salam perantauan...singgah jap kat kedai serbaneka, tgk ramai makcik2 dah beli bekas isi kuih, loyang buat kuih, mcm2 lg la yg berkaitan ngan raye.. pastu aq singgah kat kedai kerongsang..niat kat ati nak cuci2 mate..tp yg cantek2 dah sold out..tinggal yg ugly2 jew..awal btol diorang ni beli kerongsang..dah bosan kat situ, kiteorang g bahagian pasar plak..riuh rendah penjaja ni pekik2 usha2 panggil mak aq ni "mak"..huh!! taktik nak lariskan ikan..kat sini aq tgk pon ramai yg borong mcm nak masak lauk pagi syawal pon ade..so tgk situasi kat situ, semangat nak berbelanje makin lame makin menebal... 

******************* 

so ape lg.. kiteorg pon g lah mulekan perbelanjaan selepas mengambil mood cuci2 mate...hahaha x la keterlaluan..kate org sebagai persediaan..ade la jugak aq beli bende alah pencetak kuih samprit, kuih dahlia, kuih tart..hehehe mmg wajib tiap2 tahun kene beli..x tau la pasal ape..yg pasti bende alah tu mmg x leh digunakan semula pasal adeQ aq main pondok2 mesti gune pencetak kuih.. x mustahil la tanah liat mcm2 kaler melekat kat pencetak kuih tu..sedikit pembaziran dibuat..:p selepas berbelanje pekena sup gearbox, tom yam, otak2, tauhu bakar..umpama mcm tahan kenyang sampai sebulan jek... Alhamdulillah kenyang..

******************* 

niat murni hati kami nak jalan2 lg cuci mate tp disebabkan jalan terlebih jem..kiteorg tros blek umah..lepak la..takot dengan pemandu2 sekarang ni..sok nak puase pon diorg mcm x sayang nyawa..haisshhh.. so sesiapa yg nak balik ke kampung halaman, maklum la sok kan cuti..berhati2 lah di jalan raye..biar lambat asalkan selamat... saye nak ucapkan SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA DAN PENUHILAH BULAN MULIA INI DENGAN AMAL KEBAIKAN..(: sayang korang....MuaXxx!!!  

p/s- xde gamba..x smpat nak snap pic..tangan kiri kanan penoh barang :p



                               

1 comment: