kesayangan saye :)

nuffnang Ads

Sunday, 26 June 2011

hadapi dengan senyuman

CINTA..
ramai yg mngalami prasaan mcm ni tp tau x krn word 'cinta' nilah rmai gak org yang kecewa..tahniah kpd mereka yg menang dlm ujian 'cinta' dan takziah utk mereka yg tandus dlm jurang 'cinta'..(: 


btw, saya nak story pasal cinta seseorg yg sgt utuh wlupon dilanda badai yg kuat.."dia" seorg perempuan..kisah zaman skolah dye bkn saje diklilingi dgn buku2, rakan2 tp diwangikan dgn 'cinta' pertama dye..sukar utk dye mnyayangi seseorg..2 thn b'kenalan di skolah,akhirnya dye terima lamaran sang kumbang utk mnjadi pacarnye..wahh!! mmg romantik sang kumbang ni..sang kumbang ni gak sgt take care ye pd sang bunga..smua yg dilalui sgt indah..sampailah 1 saat zaman skolah pon b'akhir..sang bunga b'jaya further stdy untuk dip, si kumbang lak hanya mampu bkerja krn katanya result spm nye x sehebat si bunga..sebelum b'angkat ke zon tgh, mereka b'2 b'janji utk tetap setia wlupon jauh dipisah jarak & waktu.. 
bila sang bunga busy dgn stdy, sang kumbang merasakan sang bunga sudah melupakannya..sumpah! sang bunga tak penah pon rase begitu..tp sang kumbang tetap x p'caya..sang kumbang merasa rendah diri kerana padanya sang bunga pasti bole dpt yg lbh baek, yg sama taraf dgn sang bunga..sang kumbang tros mnjauhkan diri dari sang bunga..sang bunga merasa t'tekan sgt2 dgn situasi begini...ape lg,untuk sang kumbang sang bunga sanggup stop stdying n back to negerinya utk memujuk sang kumbang.. time tu parents sang bunga sgt2 marah krn sang bunga blajar sparuh jln..alasan sang bunga, dye kantoi CGPA n sang bunga ckap nk kerja.. time tu jugak sang bunga pergi pujuk sang kumbang..sang kumbang ajak sang bunga bkerja dlm 1 tmpat yg sama..fine, sang kumbang takot sang bunga tinggalkan sang kumbang..haisshhh!! mane ade mcm tu kan..x baek bruk sangka kan.. so mereka b'2 ni pon keje la kat 1 tmpat yg same..tp dtg la pulak rase cmburu sang kumbang sbb ade llaki laen yg cuba rapat dgn sang bunga..wahh, bkn maen marah lg sang kumbang..byk benda yg b'laku yg mmbuatkan sang kumbang kcil hati then tiba 1 mase sang bunga mndapat tawaran bkerja d tmpat laen.. 

ape lg, sang kumbang tros suruh sang bunga b'henti and kerja d tmpat baru..kata sang kumbang, dye x suka sang bunga bkerja 1 tmpat ngan dye..pulak...sang bunga pon tros b'henti kerja..selang beberapa minggu, sang kumbang mndapat tawaran kerja yg b'juta kali ganda lg baek dari sang bunga..(: kerja yg mmg boleh mnjamin mase depan..sang bunga b'syukur sgt2 dan sang kumbang pula x sabar nak mula bkerja d tmpat baru.."utara smenanjung"..tp entah knp sang bunga tiba2 rase x sdap ati..cuba ditenangkan ati n x pk bkn2..sang bunga merasa yg sang kumbang mcm nak tinggalkan tros sang bunga..tp ape yg ditakotkan btol2 b'laku..): sang bunga ade bgtau 'saye' yg dah hampir stengah tahun sang kumbang x berikan sbarang brita..dibiarkan hubungan yg terjalin "tergantung" mcm tu saje..sehingga sekarang sang bunga masih bingung dan m'harapkan org yg d sayangi kembali kpdnye..x tahan m'dgr tohmahan mereka d skeliling..ramai kwn2 yg tidak tahu ape yg di alami oleh sang bunga..ape yg dilakukannye hanyelah mndiamkan diri..sang bunga masih bingung dgn status dirinya..hubungan yg dibina selama 6 tahun masih dipegang erat wlupon blom tentu si dia yg b'jauhan mlakukan p;kara yg sama..sang bunga cuba mnyayangi org laen utk meredakan hatinya yg luka.. 

andai jodoh sang bunga masih dgn sang kumbang, sang bunga tetap terima dan andai kata jodoh sang bunga bersama org laen, sang bunga redha dgn ketentuan ilahi... siapalah sang bunga untuk menolak qada' & qadar dirinya.. 

walau ape pon, sang bunga ade bgtau saye..stiap ujian yg mendatang, sang bunga hanya mampu "hadapi dengan senyuman" 

so, smoga sang bunga sntiase tabah dlm stiap ape yg dye lalui... sy tumpang sedey..x mustahil org laen juga ade mngalami spt yg sang bunga alami tp mungkin jln ceritanye saja yg mmbezakan...hope korang smua dpt balasan yg baek.... 


salam..............................:)

No comments:

Post a Comment